معرفی کتاب از خوب به عالی

28 فروردین 1397

کتاب از خوب به عالی نوشته جیم کالینز می باشد که توسط ناهید سپهرپور ترجمه شده است. این کتاب با عنوان دوم ” چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند و برخی دیگر خیر” منتشر شده است.

جیم کالینز عضو رسمی دانشکده بازرگانی دانشگاه استنفورد است و جایزه استاد برحسته را نیز از همین همین دانشگاه دریافت کرده است.

وب سایت رسمی جیم کالینز را از طریق این لینک ببینید.

موضوع کتاب چیست؟

کل کتاب به این پرسش پاسخ می دهد که چرا بعضی از شرکت ها موفق هستند و رشد می کنند اما برخی دیگر خیر؟

جیم کالینز با گروهی از محققان و متخصصان در طول مدت ۵ سال به بررسی این موضوع می پردازند که چگونه از خوب به عالی حرکت کنیم.

کتاب در ۹ فصل نوشته شده است که در هر فصل به بررسی یک دلیل برای تبدیل شدن به عالی می پردازد.

در کتاب از خوب به عالی نویسنده سعی کرده به خواننده اثبات کند فرآیند تبدیل شدن به یک شرکت عالی برای همه امکان پذیر می باشد و تنها باید اصول و قواعد را رعایت کنید.

نظر ما در مورد این کتاب

همیشه اینکه که چه چیزی باعث موفقیت می شود موضوع جالبی می باشد. برای خود جیم کالینز هم اینگونه بوده است. او در کتاب عنوان می کند که من و تیمم به دلیل کنجکاوی به سراغ این موضوع رفتیم و می خواستیم بدانیم واقعا چرا برخی موفق و برخی دیگر موفق نمی شوند.

وقتی که کتاب را می خوانید به این فکر می کنید که چقدر اصول و راهکار ها ساده هستند و تقریبا هر کسی که در زمینه کسب و کار مطالعات و کارهایی انجام داده از این موارد مطلع هست. اما در مقابل به این موضوع عمیق تر فکر می کنید که پس چرا ما به عالی نمی رسیم؟ در واقع چرا اصلا به خوب هم نزدیک نمی شویم؟

شاید تفاوت ما با دیگر شرکت های عالی در عمل کردن به دانسته هایمان باشد؟ شاید راه های پیچیده را بیشتر دوست داریم و یا شاید نمی خواهیم که عالی باشیم؟

با مطالعه کتاب بارها و بارها سوالات مختلفی در ذهن شکل می گیرد که در واقع هدف کتاب نیز همین می باشد. در ابتدای کتاب هم جیم کالینز اشاره می کند که این کتاب برای آن است که به فکر فرو برید و نه اینکه مطالب را کورکورانه قبول کنید.

این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

قطعا همه مردم می توانند از این کتاب استفاده خوبی ببرند اما در این میان یک سری افراد می توانند استفاده بیشتری ببرند. مثل مدیران، صاحبان کسب و کارها، کارآفرین ها و هر فرد دیگه ای که در نظر دارد از خوب به عالی برسد.

در حاشیه کتاب از خوب به عالی

کتاب «از خوب به عالی» پرفروش‌ترین کتابِ بخش مالی و تجاری آمازون است که در سال ۲۰۰۶ برنده‌ی جایزه‌ی کتاب Audie در بخش کتاب‌های تجاری/آموزشی شد؛ این جایزه هر سال به برترین کتاب‌های صوتی اهدا می‌شود.
جیم کالینز کتاب‌های دیگری هم در همین حوزه نوشته‌ است. از‌جمله‌ی آنها می‌توان به «ساختار ماندگار: عادت‌های موفق شرکت‌های موفق»، «انتخاب برای عالی شدن: عدم اطمینان، آشوب و شانس – چرا برخی موفق می‌شوند» و «از خوب به عالی و بخش‌های اجتماعی: چرا تفکر تجاری جواب نمی‌دهد» اشاره کرد.
جیم کالینز از دانشگاه استنفورد لیسانس ریاضی و سپس از همان دانشگاه کارشناسی ارشد MBA گرفت و بعدها به‌عنوان مشاور به شرکت مک‌کنزی و شرکا پیوست.
او ربع قرن از زندگی خود را برای تحقیق در مورد رهبری شرکت‌های موفق گذراند. و در همین موضوع کتاب‌هایی را نوشته که میلیون‌ها نسخه در سراسر جهان فروخته شده‌اند. او این تحقیقات را از همان دوره‌ی کارشناسی ارشد و فقط از روی کنجکاوی شروع کرد. در سال ۱۹۹۲ جایزه‌ی ارزشمند تدریس را دریافت کرد. او بی‌نهایت به رهبری و تدریس علاقه دارد. او همچنین در بخش‌های اجتماعی مانند آموزش، سلامت، دولت، سازمان‌های مذهبی، مسائل اجتماعی و سازمان‌های خیریه‌ی مردمی فعالیت داشته‌ است.

خرید کتاب از شهر کتاب آنلاین

خرید کتاب از چرچی نت

 

منبع : کافه کتاب


برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه لطفا در خبرنامه ما ثبت نام کنید .